نگهداری از فرش سفید

نگهداری از فرش سفید


5/5 - (1 امتیاز)

نگهداری از فرش سفید و روشن در منزل یکی از کارهای سخت و حساس هر خانه‌ای ا‌ست، چرا که فرش های سفید و روشن بیشتر آلودگی را به خود جذب می کنند به همین دلیل تمیز کردن آن‌ها دشوارتر است. فرش های سفید و روشن بیشتر مستعد جذب انواع آلودگی ها و گرد وغبارها هستند و آلودگی آن ها نمود بیشتری پیدا می کند.

در این مقاله‌‎‌ از قالیشویی تک شور به سراغ معرفی و توضیح بهترین روش ها برای نگهداری از فرش سفید و روشن در منزل می رویم تا در صورتی که از فرش های روشن و سفید استفاده می کنید، بتوانید به بهترین شیوه از آن ها حفاظت کرده و در صورت بروز آلودگی های مختلف در منزل آن ها را تمیز کنید.

نکات کلیدی برای نگهداری از فرش سفید و روشن در منزل

فرش های روشن و سفید به خاطر داشتن جذابیت در عین حال سادگی، انتخاب بسیاری از مردم هستند. این فرش ها نمای بسیار جذابی به خانه ها می بخشند و جلوه بسیار زیبایی دارند. با این حال در عین زیبایی خاصی که دارند، نگهداری از آن ها هم چالش های بخصوصی دارد. برای نگهداری از فرش سفید و روشن در منزل چند نکته کلیدی به شما آموزش خواهیم داد تا دیگر نگرانی‌ای برای حفاظت از این فرش های زیبا نداشته باشید.

برای نگهداری از فرش سفید و روشن در منزل چند توصیه زیر را همواره به یاد داشته باشید:

  • به طور مرتب فرش های روشن و سفیدتان را جارو کنید. استفاده از جاروبرقی به طور مداوم باعث می شود گرد و خاک های مختلف خانه اجازه نفوذ و تثبیت در فرش های شما را پیدا نکنند.
  • از راه رفتن با کفش بر روی فرش های سفید و روشن جدا خودداری کنید! این کار هم باعث کثیف شدن فرش می شود و هم عمر فرش را کاهش داده و آن را زودتر کهنه می‌کند.
نگهداری از فرش سفید
نگهداری از فرش سفید

  • اگر از حیوانات خانگی نگهداری می کنید و در منزل فرش های سفید و روشن دارید، باید دوچندان مراقب حیوان خانگی‌تان و آلودگی هایی که ممکن است موجب شان شود، باشید! تا جای امکان سعی کنید حیوان خانگی‌تان بر روی فرش های سفید و روشن خانه تردد نکند. اگر کنترل پت برایتان سخت یا غیرممکن است می توانید از روفرشی استفاده کنید.  
  • در صورتی که فرش شما به هر دلیلی کثیف و لک شد، هر چه سریع تر باید برای شست و شو و تمیز کردن فرش اقدام کرده و از خشک شدن لکه و آلودگی بر روی فرش جلوگیری کنید. هر قدر دیرتر برای تمیز کردن فرش اقدام کنید، از بین بردن لکه آن سخت تر می شود.
  • اگر در خانه‌ی پرجمعیتی زندگی می کنید یا در آخر هفته و تعطیلات مهمان های زیادی به منزل تان می آیند، استفاده از روفرشی و روانداز بر روی فرش هایتان را فراموش نکنید!
مطالعه ادامه مطلب!  قالیشویی سراج تهران | 02166534594

✅برای استفاده از خدمات قالی شویی تک شور در شرق تهران روی ما حساب باز کنید! اگر شما در شرق تهران با فرش های سفید و روشن زندگی می کنید و روی آن ها لکه افتاد یا نیاز به شستشو پیدا کرد، می توانید از خدمات قالیشویی شرق تهران استفاده کنید. با شوق و شور فراوان آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

  • تلاش کنید فرش های سفید و روشن تان در زاویه ای قرار بگیرند که نور خورشید به طور مستقیم و در زمان طولانی به آن ها نتابد. تابش زیاد نور خورشید باعث می شود فرش شما تغییر رنگ پیدا کند.
  • سعی کنید تا جای ممکن فرش سفید و روشن‌تان دچار رطوبت نشود و در محیط مرطوب قرار نگیرد، چرا که هم رنگ آن تغییر خواهد کرد و هم دچار بوی بدی خواهد شد.
  • اگر با استفاده از روش های خانگی نتوانستید فرش تان را تمیز کنید، برای نگهداری از فرش سفید حتما از کارشناسان حوزه فرش کمک بگیرید. استفاده از خدمات بهترین قالیشویی تهران باعث می شود در صورت بروز هر گونه آسیب و آلودگی، فرش های روشن شما به بهترین روش شسته و تمیز شود.
نگهداری از فرش سفید
نگهداری از فرش سفید

فرش های روشن و سفید چطور باید شسته شوند؟

شست و شوی هر فرشی با نگرانی های زیادی همراه است؛ چراکه فرش کالای ارزشمندی است و همانطور که می دانید تمیز کردن فرش کار سختی است که نیازمند تجربه و تخصص کافیست. این نگرانی در خصوص نگهداری از فرش سفید و روشن دوچندان می شود، چرا که به علت رنگ روشن این فرش ها هم نگهداری و هم تمیز کردن آن ها سخت تر است.

در گذشته برای شست و شوی فرش ها از روش های سنتی استفاده می شد. این روش ها معایب بسیاری داشتند و هم به فرش صدمه می زدند و هم باعث به هدر رفتن مقادیر زیادی آب می شدند. روش های سنتی و خانگی روش های منسوخی هستند و برای شستن فرش های سفید و روشن باید از خدمات قالیشویی استفاده کرد.

در حال حاضر در تمامی شعب تک شور، شست و شوی فرش با استفاده از مواد شوینده درجه یک، روش های مدرن و بهره گرفتن از دستگاه های پیشرفته انجام می شود تا فرش شما به بهترین شکل ممکن شسته و خشک شود.

راه هایی برای از بین بردن لکه های فرش سفید و روشن

با وجود اینکه استفاده از خدمات تخصصی قالیشویی بهترین روش نگهداری از فرش سفید و روشن شماست، اما با توجه به اینکه برای از بین بردن لکه ها باید به سرعت اقدام کرد، راه های خانگی به شما بسیار کمک‌کننده خواهد بود تا فرصت طلایی برای تمیز کردن فرش را از دست ندهید و به سرعت فرش تان را تمیز کنید.

محلول آمونیاک

با استفاده از تنها یک قاشق غذاخوری آمونیاک، می توانید لکه های فرش سفید و روشن تان را از بین ببرید. برای این کار یک قاشق غذاخوری را در یک فنجان آب مخلوط کنید. سپس آن را بر روی لکه اسپری کرده و بعد با کشیدن دستمال لکه فرش را پاک کنید. استفاده از آمونیاک یکی از موثرترین روش های برای پاک کردن لکه فرش های سفید و روشن است.  

مطالعه ادامه مطلب!  قالیشویی بزرگراه نیایش تهران | 02144151366

توجه! هیچ نگران فرش های سفید و رنگ روشن خود نباشید! حتی اگر روی آن ها لکه افتاد می توانید برای استفاده از خدمات قالیشویی جنوب تهران روی تک شورحساب باز کنید!💪😁 البته تک شور در تمامی نقاط تهران خدمات ارائه می کند. برای تماس با شعبه نزدیک تر به منزل یا محل کار خود از صفحه تماس با ما در ارتباط باشید!

سرکه سفید

سرکه سفید ماده ایست که لکه های مختلف از جمله لکه خون، قهوه، چای، شکلات و … بر روی فرش به خوبی با کمک آن پاک می شود. برای پاک کردن لکه با این روش ابتدا یک قاشق غذاخوری سرکه را به یک لیوان آب اضافه کنید. سپس این محلول را بر روی لکه فرش اسپری کرده و به کمک یک دستمال مرطوب لکه فرش را پاک کنید.

آیا می توان از مواد سفید کننده برای شستشوی فرش استفاده کرد؟

مواد سفید کننده علی رغم قدرت تمیزکنندگی بالایی که دارند، می توانند به فرش شما صدمه بزنند و با وجود اینکه لکه فرش را از بین می برند، منجر به زرد شدن فرش شوند. به همین دلیل استفاده از مواد سفید کننده در اغلب موارد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

اما ممکن است برخی اوقات برای فرش های سفید یا فرش های سفید چرک‎تاب استفاده از مواد شوینده سفید کننده با رعایت چند نکته خاص، بی ضرر باشد. توجه داشته باشید که به علت قدرت زیاد این مواد، به هیچ وجه نباید آن ها را به شکل مستقیم به فرش بزنید. توصیه ما به شما این است که در صورتی که تصمیم به استفاده از مواد سفید کننده گرفتید، ابتدا با یک کارشناس مشورت کنید تا برای فرش‌تان خطری ایجاد نشود. علاوه بر این برای تمیز کردن و نگهداری از فرش سفید حتما مواد شوینده را با مقادیر لازم آب مخلوط کنید.

پیش از استفاده از این مواد حتما فرش را به خوبی جارو بکشید تا هرگونه آلودگی و غبار از فرش پاک شود. سپس محلول حاوی آب و مواد سفیده کننده را بر روی محل مورد نظر اسپری کنید تا لکه مورد نظر پاک شود.

نگهداری از فرش سفید
نگهداری از فرش سفید

نکته آخر برای نگهداری از فرش سفید و روشن در منزل

فرش های سفید و روشن به همان اندازه که زیبا و جذاب هستند، نگهداری و مراقبت بیشتری هم نیاز دارند. شست و شو و نگهداری از فرش سفید احتیاج به تجربه و دانش کافی دارد چراکه در غیر این صورت ممکن است فرش شما صدمات جبران ناپذیری متحمل شود.

امیدواریم در صورت بروز مشکل، مطالب این مقاله ما مورد استفاده شما قرار گرفته و موثر باشد. در غیر این صورت می توانید برای تمیز کردن و نگهداری از فرش سفید از مشاوره تخصصی همکاران ما در قالیشویی تک شور استفاده کرده و از خدمات تخصصی قالیشویی برای حفظ و پاکیزگی فرش هایتان بهره‌مند شوید.

3 دیدگاه

    • سلام قطعا رنگهای روشن همه ی لوازم خانه از جمله فرش و موکت و مبلمان و … نیاز به نگهداری بیشتری دارند ولی زیبایی های خاص خودشون رو هم دارند پس نگران نباشید در صورت بروز لک و کثیفی می تونید روی قالیشویی تک شور حساب کنید.😊

  • آخ آخ این مطلب نگهداری از فرش سفید و روشن در منزل دیدم داغ دلم تازه شده واقعا مراقب باشید تا لک نشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *