پاک کردن لکه قهوه

پاک کردن لکه قهوه


5/5 - (1 امتیاز)

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های است که بشر به چشم خود دیده است! این نوشیدنی هم به خاطر عطر و طعم فوق العاده ای دارد و هم به علت داشتن خواص متعدد طرفداران زیادی دارد. اما همین نوشیدنی محشر اگر بر روی فرش ریخته شود، ما را دچار نگرانی و تشویش زیادی می کند! پاک کردن لکه قهوه از روی فرش هرچند کار چندان سختی نیست، اما اگر راهکارهای آن را بلد نباشیم، آلودگی بر روی فرش مانده و تثبیت می شود.

در این مطلب قالیشویی تک شور به سراغ راه های موثر برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش می رویم تا در صورت ریختن قهوه بر روی فرش، بتوانید به راحتی آن را پاک کرده و از بین ببرید.

راه‌های موثر برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

بعد از ریخته شدن قهوه بر روی فرش، پیش از هر چیز یک دستمال پارچه ای خشک را روی محل لکه قرار بدهید و پارچه را کمی فشار بدهید تا رطوبت را به خودش جذب کند. توجه داشته باشید که نباید به هیچ عنوان در مرحله اول دستمال را بر روی لکه بکشید، چرا که این کار باعث می شود لکه قهوه بیشتر بر روی فرش پخش شود. لکه قهوه به راحتی پخش می شود و تمام تار و پود فرش را آلوده خواهد کرد. به همین منظور همیشه دستمال را از سمت خارج لکه به قسمت داخل آن حرکت بدهید.

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش با دانستن چند راهکار ساده قابل انجام است. اما در نظر داشته باشید در صورتی که مدت زمان زیادی از ایجاد لکه قهوه گذشته است، بهتر است از خدمات قالیشویی برای تمیز کردن فرش و از بین بردن لکه استفاده کنید. چراکه در بهترین قالیشویی تهران کارشناسان متخصصی اقدام به از بین بردن لکه ها می کنند که روش ها تخصصی پاک کردن آن ها را می دانند و این کار را با در نظر گرفتن بافت، تراکم، نخ، نوع فرش و …. انجام می دهند.

مطالعه ادامه مطلب!  قالیشویی میدان فلسطین تهران | 02144151366

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش با ماست!

بله! درست خواندید! ماست میتواند راه حل موثری برای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش باشد. برای این کار چند قاشق ماست کم چرب را بر روی محل قهوه ریخته و به مدت 10 دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این زمان، با قاشق ماست را از روی فرش بردارید و یک دستمال مرطوب بر روی فرش بکشید.

اگر همچنان لکه باقی ماند چند بار دیگر نیز این کار را انجام بدهید تا جایی که لکه قهوه به کلی محو شود.  

پاک کردن لکه قهوه
پاک کردن لکه قهوه

پاک کردن قهوه با مواد شوینده

برای این کار یک تکه اسفنج یا مقداری پنبه را با آب گرم کمی خیس کنید و آن را چند بار روی لکه قهوه فشار بدهید. این کار باعث می شود لکه کم رنگ شود. بعد از اینکه لکه قهوه کم رنگ تر شد، پنبه و اسفنج تان را به صورت چرخشی روی لکه بکشید. توجه داشته باشید که باید از دور و بر لکه به سمت داخل آن اسفنج را حرکت بدهید. این کار باعث می شود لکه بیشتر پخش نشود.

اگر آب به تنهایی نتوانست لکه قهوه بر روی فرش شما را محو کند، بهتر است از مایع ظرفشویی، پودر ماشین لباسشویی یا شامپو فرش استفاده کنید. اسفنج و پنبه را به محلول آب و ماده شوینده آغشته کنید و تا جایی که لکه کاملا محو شود، آن را بر روی لکه فرش به شکل دورانی بکشید. بعد از اینکه لکه از بین رفت حتما سعی کنید رطوبت فرش را با استفاده از یک پارچه خشک بگیرید و از بین ببرید تا فرش مرطوب باقی نماند.

اگر شما در مرکز تهران زندگی می کنید و می خواهید از فرش خود توسط یک قالیشویی مجاز لکه برداری کنید، می توانید روی خدمات قالیشویی مرکز تهران تک شور حساب باز کنید. برای استفاده از خدمات ما در دیگر نقاط تهران از جمله شرق، غرب، شمال و جنوب با شعبه قالیشویی تک شور نزدیک محل سکونت خود تماس حاصل فرمایید.

مطالعه ادامه مطلب!  قالیشویی بزرگراه نیایش تهران | 02144151366

استفاده از پودر ذرت برای از بین بردن لکه قهوه

ترکیب سرکه و پودر ذرت می تواند تاثیر زیادی بر روی لکه های قهوه داشته باشد. برای این کار ابتدا محل لکه را با آب مرطوب کنید، سپس مخلوط ذرت و سرکه را روی لکه قهوه فرش بریزید. لکه قهوه به سرعت جذب این محلول شده و محو خواهد شد.

ماءالشعیر برای پاک کردن لکه قهوه

هرچند به نظر عجیب می رسد، اما با استفاده از ماءالشعیر می توان پاک کردن لکه قهوه از روی فرش را انجام داد. برای این کار یک پارچه تمیز را به مقداری ماءالشعیر آغشته کنید، سپس آن را روی لکه بکشید تا جایی که لکه به طور کامل محو شود. استفاده از ماءالشعیر یکی از موثرترین راه ها برای پاک کردن لکه قهوه است.  

پاک کردن لکه قهوه
پاک کردن لکه قهوه توسط قالیشویی تک شور

استفاده از سرکه سفید برای پاک کردن لکه قهوه از فرش

سرکه سفید تاثیر پاک کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و می تواند برای از بین بردن لکه قهوه بسیار موثر باشد. برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش به کمک سرکه، پنج قاشق سرکه سفید را به همراه یک قاشق مایع ظرفشویی و نیمی از لیوان آب گرم مخلوط کنید. یک پارچه تمیز را به این محلول آغشته کرده و آن را روی لکه بکشید تا جایی که لکه قهوه از بین برود.

بعد از پاک شدن لکه حتما فرش را خشک کنید چرا که رطوبت به فرش شما آسیب زیادی وارد خواهد کرد.

نکته آخر درباره پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

وجود لکه های مختلف بر روی فرش بسیار ناخوشایند است و ظاهر فرش را زشت می کند. برخی از این لکه ها ممکن است مدت زمانی زیادی بر روی فرش باقی مانده باشند به همین دلیل پاک کردن آن ها سخت‌تر است. امیدواریم این مطلب برای پاک کردن لکه قهوه از روی فرش شما موثر باشد اما اگر به کمک این روش ها همچنان لکه قهوه بر روی فرش شما باقی ماند، می توانید از خدمات تخصصی لکه بری قالیشویی تک شور استفاده کنید تا فرش هایتان در سریع ترین زمان ممکن تمیز شده و لکه های آن به بهترین روش پاک شوند. خدمات قالیشویی تک شور با بهترین کیفیت ارائه می شود.

3 دیدگاه

  • سلام روی مبل من لکه بدی افتاده. رنگ مبل تیره هست. ولی معلومه. خدمات لکه بری مبل هم دارین؟ چنده؟

    • سلام بله خانم رحیمی جان
      تمامی خدمات لکه زدایی از روی مبل با روکش های مختلف به صورت کاملا تخصصی در مرکز قالیشویی تک شور انجام می شود و شما برای اطلاع از قیمت ها می توانید از صفحه ی قیمت قالیشویی دیدن کنید.

  • مطلب پاک کردن لکه قهوه از روی فرش خوبه اما واقعیت اینه که خودمون تو خونه مثل قالیشویی ها نمیتونیم تمیز کنیم و بدتر هم میشه تو قالیشویی تک شور برای از بین لک خدمات ارائه میدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *