پاک کردن آب انار از فرش

پاک کردن آب انار از فرش


5/5 - (1 امتیاز)

پاک کردن آب انار از فرش با این ترفند ها به سادگی امکان پذیر است! اگر نگران لکه شدن فرش یا موکت خود باآب انار هستید این مطلب از قالیشوئی تک شور را تا انتها دنبال کنید. آب میوه‌ها از جمله آشامیدنی‌های محبوب و مورد علاقه مردم برای استفاده در موارد مختلف هستند. یکی از محبوب ترین نوشیدنی‌ها آب انار است. انار از میوه‌های پر خاصیت فصل پاییز است. اگر فقط یک بار شروع به خوردن انار کرده باشید متوجه این موضوع شده‌اید که جدا کردن دانه‌های انار بدون اینکه آب انار به اطراف بپرد چقدر کار سختی است.

موقع خوردن انار همه افراد خانواده چه خودمان چه کودکمان ممکن است باعث پاشیده شدن آب انار روی فرش و در نتیجه ایجاد لکه روی آن فرش بشویم. نکته کلیدی در تمیز کردن آب انار از فرش این است که بلافاصله پس از کثیف ‌شدن فرش اقدام‌ کنید و انجام این کار را به تاخیر نیندازید. هر چقدر مدت زمان باقی ماندن لکه روی فرش بیشتر شود، پاک‌ کردن آن هم سخت تر خواهد بود. در این مطلب از قالیشویی تک شور می‌خواهیم به آموزش پاک کردن لکه انار بپردازیم و به شما یاد بدهیم چطور لکه آب انار را از روی فرش پاک کنید.

پاک کردن لکه انار از فرش در ۵ قدم ساده

اولین نکته در پاک کردن آب انار از فرش یا موکت این است که هول نشوید! این را بدانید که هر لکه ای را می شود با توجه به دستورالعمل های خاصی باید آن را به ترتیب اجرا کرد، از بین برد! در ادامه 5 قدم ساده برای از بین بردن لکه روی فرش یا موکت را به سرعت اجرا کنید تا از شر لکه خلاص شوید!

قدم اول برای برای پاک کردن آب انار از فرش شما: سریعا وارد عمل شوید!

تا حد امکان سعی کنید بخشی از انار ریخته شده روی فرش را با استفاده از دستمال‌کاغذی یا یک پارچه‌ی ترجیحا سفید، تمیز و خشک پاک کنید. خیلی مهم است که بلافاصله بعد از ریختن آب انار روی فرش این کار را انجام دهید تا فرش لک نشود. ترکیب دانه‌های انار بسیار قوی است و به سرعت در تار و پود فرش نفوذ می‌کند.

پاک کردن آب انار از فرش
پاک کردن آب انار از فرش

قدم دوم: از آب سرد استفاده کنید

مقداری آب روی قسمتی که آب انار ریخته اسپری کنید یا از یک اسفنج خیس استفاده کنید. برای مرطوب شدن لکه، از آب استفاده کنید. فرش را خیلی خیس نکنید، چون ممکن است لکه پخش شود.

مطالعه ادامه مطلب!  قالیشویی جوادیه تهران | 02155417480

قدم سوم: محل لکه انار را خشک کنید

محل لک شده را  با استفاده از یک دستمال‌کاغذی یا پارچه تمیز پاک کنید. سپس دستمال کاغذی یا پارچه را فشار دهید. به هیچ عنوان از حرکات دایره‌ای برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده نکنید، این کار باعث بیشتر پخش شدن لکه می‌شود. اگر نیاز بود دوباره ناحیه لک شده را با آب مرطوب کرده و مجدداً پاک کنید.

قدم چهارم: از مایع شوینده و آب استفاده کنید

در این مرحله اگر لکه از بین نرفت،می توانید از یک محلول پاک‌کننده برای پاک کردن آب انار از فرش استفاده کنید. نصف قاشق چای‌خوری ماده شوینده (غیر سفید کننده) را به ۱ لیتر آب گرم اضافه کرده و محلول را کاملاً مخلوط کنید. با استفاده از یک اسفنج یا پارچه سفید، محلول را روی ناحیه مورد نظر بمالید. سپس پارچه را روی لکه قرار دهید.

برای پاک کردن آب انار از فرش پارچه را با قاشق ماساژ دهید. روی تمام پارچه این کار را انجام دهید. از قسمت بیرونی پارچه شروع کنید و با حرکت مارپیچی به سمت مرکز پارچه حرکت کنید تا از پخش شدن لکه جلوگیری کنید. این کار محلول را بدون وارد کردن بیشتر لکه به داخل فرش یا آسیب رساندن به الیاف فرش وارد فرش می‌کند.

بعد از این فرآیند، لکه را با یک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز جدید پاک کنید. در صورت نیاز دوباره مراحل قبل را تکرار کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که دیگر اثری از لکه باقی نماند. (برای پاک کردن لکه ها از روی فرش می توانید به شعبه قالی شویی تک شور در شمال تهران و البته دیگرمناطق با توجه به محل زندگی خود استفاده کنید. در کنار شما هستیم)

قدم پنجم برای پاک کردن آب انار از فرش تان: محل لکه انار را بشورید

آب سرد را روی محل اسپری کنید یا با استفاده از یک اسفنج محل لکه را مرطوب کنید. محلولی که روی فرش باقی می‌ماند کثیفی و گرد و غبار را به خود جذب کرده و تغییر رنگ می‌دهد. فرش را خشک کنید. یک حوله تمیز و خشک را روی ناحیه مرطوب قرار دهید و بر روی حوله یک کیسه پلاستیکی بگذارید. سپس چیزی سنگین مانند یک کتاب قطور را روی آن‌ها قرار دهید. اجازه دهید حداقل چند ساعت حوله روی فرش بماند، برای مثال بهتر است که به اندازه‌ی یک شب تا صبح حوله روی فرش باقی بماند.

مطالعه ادامه مطلب!  7 اصول مهم در نگهداری از فرش های ابریشم

بعد از این کار نوبت استفاده از سرکه سفید است. پارچه نخی و سفید رنگی تان را برای پاک کردن آب انار از فرش به سرکه آغشته کنید و لکه را با کمک آن پاک کنید. اگر لکه از بین نرفت باید دوباره مراحل را تکرار کنید تا جایی که لکه کاملا پاک شود.

پاک کردن آب انار از فرش
پاک کردن آب انار از فرش

چند نکته کلیدی برای پاک کردن آب انار از فرش

  • وقتی لکه انار تازه است پاک کردن آن از فرش راحت‌تر است، بنابراین برای پاک کردن آب انار از فرش باید خیلی سریع عمل کنید.
  • طبق نظرسنجی‌ها یکی از سخت‌ترین لکه‌ها، لکه انار است. پس اگر با استفاده از روش های بالا باز هم کمی از لکه انار بر روی فرش تان باقی ماند، استفاده از محلول آب و سرکه سفید یا محلول آب و لیمو می‌تواند کمک کننده باشد.
  • برای پاک کردن پاک کردن آب انار از فرش می‌توانید از پودر لباسشویی یا پودرهای لکه‌بر موجود در بازار هم استفاده کنید. مقداری پودر لباسشویی روی قسمت لک شده بریزید. پس از مدتی صبر کردن، با دستمال مرطوب شروع به پاک کردن آن کنید تا زمانی که لکه از بین برود. 

حرف آخر درباره پاک کردن آب انار از فرش

کثیف شدن فرش با انار اتفاق متداولی در فصل پاییز و بخصوص در شب یلداست. اگر به محض ریختن آب انار بر روی فرش، اقدام به پاک کردن لکه انار از فرش کنید به احتمال زیاد اثری از لکه باقی نخواهد ماند. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر در مهمانی هم این اتفاق افتاد رودربایستی را کنار بگذارید و سریعا از روش‌هایی که توضیح  داده شد استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. اگر تمام روش هایی که در این مقاله ذکر شد را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید، می توانید از خدمات بهترین قالیشویی تهران استفاده کنید.

1 دیدگاه

  • آخ آخ یعنی این پاک کردن آب انار از فرش یک مصیبتی که نگو
    باید واقعا مراقب باشید مخصوص اگر فرش رنگ روشن باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *