پاک کردن آدامس از روی فرش

پاک کردن آدامس از روی فرش


5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب از قالیشویی تک شور می خواهیم به آموزش پاک کردن آدامس از روی فرش بپردازیم! آدامس ماده‌ای که اغلب برای خوشبو کردن دهان، سرگرمی و خاصیت‌های درمانی آن به کار می‌رود اما گاهی ویژگی چسبناک آدامس باعث بروز مشکلات دردسرسازی می‌شود. میتوانید تصور کنید که به هر دلیلی این خوراکی محبوب باعث ایجاد لکه بر روی فرش یا موکت شما شده باشد و سرسخت بودن آدامس شما را کلافه و نگران کند.

احتمالا هنگام خواندن این مطلب شما هم درگیر فاجعه چسبناک آدامس شده‌اید. اما نگران نباشید در ادامه با معرفی روش‌هایی به راحتی و در کمترین زمان می‌توانید با یکی از چسبناک‌ترین خوراکی‌های دنیا بر روی فرش یا موکت خود خداحافظی کنید.

در ابتدا  ممکن است با استفاده از دستتان تلاش کنید که آدامس را از روی فرش جدا کنید اما هر چه بیشتر تلاش می‌کنید این ماده بیشتر روی فرش کشیده می‌شود و ظاهر زشت‌تری را به شما تحویل می‌دهد.

بنابراین ممکن است تصور کنید که جدا کردن کامل آدامس از فرش بسیار سخت و حتی غیرممکن است اما با آگاهی و استفاده از روش‌های درست می‌توان با حفظ خونسردی این لکه‌ به جا مانده و سرسخت را از بین برد.

از این روش‌ها می‌توانید برای انواع فرش از جمله فرش دستباف، صنعتی، ابریشم، پشمی، کرکی، زربفت، قالی و قالیچه استفاده کنید. البته راه دیگر پاک کردن انواع لکه ها از روی فرش و موکت استفاده از خدمات بهترین قالیشویی تهران یعنی قالیشویی تکشور است!

یخ، در دسترس‌ترین مبارز لکه آدامس

برای پاک کردن آدامس از روی فرش یخ را فراموش نکنید! یخ جزو ساده‌ترین روش‌های پاک کردن آدامس از روی فرش است که در همه خانه‌ها بدون صرف هزینه‌ای قابل استفاده است.

حالا چطور یخ می‌تواند با لکه‌های چسبناک آدامس مبارزه کند؟ ابتدا یخ را درون یک پلاستیک یا پارچه‌ای نازک بپیچید و روی آدامس قرار دهید و تا زمانی صبر کنید تا آدامس حالت اولیه خود را از دست بدهد و منسجم و سفت شود.

در این مرحله وقت ان رسیده است که با استفاده از یک وسیله نازک و محکم مانند کاردک آدامس چسبنده را از روی فرش خود بدون عجله و به آرامی جدا کنید به طوری که به بافت فرش خود آسیب نزنید.

در نهایت آن بخش را با مواد شوینده شستشو داده و خشک نمایید تا فرش شما به حالت اولیه خود بازگردد.

پاک کردن آدامس از روی فرش با سرکه

برای پاک کردن آدامس از روی فرش از سرکه استفاده کنید! شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد که سرکه چطور می‌تواند آدامس را از فرش جدا کند اما این روش نیز از جمله روش‌هایی است که تجربه آن را ثابت کرده است پس نگران نباشید و این گزینه را هم در ذهن داشته باشید.

مطالعه ادامه مطلب!  قالیشویی مولوی تهران| 02155417480

سکه را کمی گرم کنید می‌توانید این کار را با استفاده از مایکروفر یا گاز و… انجام دهید. سپس پارچه‌ای را به این سرکه آغشته کنید و به آرامی بر روی سطح آدامس بکشید. این کار را تا جایی ادامه دهید که مطمین شوید تمام ادامس با سرکه ترکیب شده است.

حالا بهتر است به سراغ یک مسواک بروید و ان را به آرامی روی آدامس بکشید تا بدون آسیب به فرش خود آدامس را جدا کنید.

در پایان کار نیز باید برای از بین بردن بوی سرکه و قسمت‌های باقیمانده ادامس از ماده شوینده استفاده کنید.

پاک کردن آدامس از روی فرش
پاک کردن آدامس از روی فرش

پاک کردن آدامس با الکل یا استون

الکل نیز از جمله مواردی است که می‌توان برای پاک کردن آدامس از روی فرش از آن کمک گرفت. الکل را با استفاده از یک پارچه یا اسفنج بر روی محل مورد نظر بکشید و به پاکسازی آن بخش بپردازید. برای پاک کردن آدامس از روی فرش می توانید از استون هم استفاده کنید. استون را به عنوان پاک کننده لاک ناخن می‌شناسیم اما این مایع سمی و بی‌رنگ در عمل کارایی‌های دیگری هم دارد. مثلا می‌توانید مقداری استون را همانند سرکه که پیش از این توضیح داده شد بر روی ادامس دردسرساز بزنید و به آرامی آن را از روی فرش جدا کنید.

تافت مو، دشمن آدامس سرسخت

تافت مو نیز می‌تواند به تغییر حالت اولیه آدامس کمک کند و باعث سفت شدن و در نتیجه راحت‌تر جدا شدن ادامس از روی فرش می‌شود. بنابراین مقداری تافت را بر روی آدامس اسپری کنید تا ادامس سفت شود و سپس با کاردک آدامس را جداکنید و برای رهایی از باقیمانده‌های آن از مواد شوینده کمک بگیرید.

اتو، جداکننده آدامس از فرش

برای پاک کردن آدامس از روی فرش از اتو هم می توانید استفاده کنید! حواستان باشد اتو را مستقیما روی آدامس قرار ندهید. بهتر است در این روش از یک پارچه استفاده کنید و تنها اتو را به دلیل حرارت آن برای شل شدن آدامس استفاده کنید تا آدامس شل شود و مقداری از آن به پارچه بچسبد و سپس باقیمانده را با یک کاردک جدا کنید.

کاهش ضخامت آدامس با روغن

برای پاک کردن آدامس از روی فرش روغن را فراموش نکنید! با وجود اینکه روغن به کاهش ضخامت ادامس کمک می‌کند و راحت‌تر می‌توان ادامس را جدا کرد اما لطفا هنگام استفاده از روغن برای پاک کردن آدامس عجله نکنید زیرا برخی از روغن‌ها به بافت فرش آسیب می‌زنند بنابراین بهتر از قبل از شروع کار این روش رو برای روی قسمتی از فرش خود تست کنید و پس از حصول اطمینان در ابعاد بزرگتر از کمک روغن استفاده کنید.

مطالعه ادامه مطلب!  قالیشویی سیمون بولیوار تهران | 02144151366

بهترین روغن‌ها برای استفاده در این روش روغن زیتون و بادام زمینی است. پس به سراغ این روغن‌ها رفته و مقداری از آن را روی پارچه بریزید و روی ادامس بکشید تا پاک شود.

پاک کردن آدامس از روی فرش
پاک کردن آدامس از روی فرش

در ادامه برای از بین بردن مقدار اضافه ادامس می‌توانید یک قاشق روغن پارافین را با 8 قاشق پودر لباسشویی ترکیب کنید و بر روی محل مورد نظر بکشید و سپس خشک کنید.

استفاده از آبلیمو، مایع ظرفشویی و نمک برای پاک کردن آدامس

برای پاک کردن آدامس از روی فرش استفاده از آبلیمو و مایع ظرفشویی را فراموش نکنید! اگر مقدار کمی ادامس به فرش شما چسبیده باشد و یا مقداری از آن را از قبل جدا کرده‌اید این روش می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. پس از ترکیب این دو ماده استفاده کنید و به آرامی آدامس را از محل جدا کنید.

مقداری از آبلیمو را رو سطح ادامس بریزید و کمی صبر کنید. بعد از گذشت چند دقیقه با استفاده از کاردک یا یک پارچه سعی کنید ادامس را جدا کنید. برای از بین بردن بو آبلیمو روی فرش ان قسمت را شستشو داده و سپس خشک کنید. 

  • در این مقاله از قالیشویی تک شور روش‌های مختلفی معرفی شد، حالا این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام روش را انتخاب کنید. بنابراین روش‌های بالا نسبت به دیگری از اولویت برخوردار نیستند و باید با توجه به امکانات و تصمیم خودتان عمل کنید.
  • در استفاده از کاردک در روش‌های بالا احتیاط کنید. زیرا ممکن است به بافت فرش آسیب وارد کند بنابراین با صبوری و به ارامی از آن استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از روغن برای پاک کردن فرش خود حتما قسمت کوچک‌تری از فرش خود را تست کنید تا بدون آسیب رساندن به فرش خود از شر آدامس رهایی یابید.

حالا به احتمال خیلی زیاد موفق به جدا کردن ادامس از روی فرش خود شده‌اید. حتی اگر مقدار کمی از آن روی فرش شما خود نمایی می‌کرد به سراغ یک نوار چسب پهن بروید و پس از خشک شدن کامل آدامس، چسب را روی آدامس قرار دهید و با سرعت ان را جدا کنید تا باقیمانده آدامس روی چسب قرار گیرد.

فراموش نکنید که پس از انجام همه مراحل بالا قسمت مورد نظر را با مواد شوینده پاک کنید و سپس خشک نمایید.

امیدواریم مطلب ما در خصوص پاک کردن آدامس از روی فرش برای شما مفید واقع شده باشد!

اگر به هر دلیل موفق به جدا کردن این ماده چسبناک با استفاده از روش‌های خانگی نشدید این کار را به قالیشویی تکشور و به متخصصین این حوزه بسپارید.

1 دیدگاه

  • پاک کردن آدامس از روی فرش واقعا اعصاب خورد کنه
    یک سوال شما خدمات شستشوی کوسن هم دارید یک حدود قیمت میخواستم و باید حتما تعدادش زیاد باشه خدمات شستشو در محل هم دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *