تحویل فرش از قالیشویی

تحویل فرش از قالیشویی


5/5 - (1 امتیاز)

توجه به نکات قبل از تحویل فرش از قالیشویی، تاثیر چشم گیری در رضایت شما از خدمات قالیشویی دارد. فرش شما باید کاملاً سالم و صد البته تمیز به شما بازگردانده شود.
بعضی از افراد خودشان اقدام به شستشوی فرش ها میکنند که ما به شما توصیه نمیکنیم. شستشوی فرش ها در منزل یا حیاط، ممکن است در ظاهر جوابگو باشد و فکر کنید از هزینه قالیشویی راحت شدید، اما در بیشتر اوقات فرش به اندازه کافی تمیز نمیشود. اگر خودتان اقدام به شستشوی فرش کنید، فرش های شما ممکن است خوب خشک نشوند یا در هنگام شستشوی آسیب ببینند.
البته انتخاب یک قالیشویی خوب هم چالش های مربوط به خود را دارد! برای انتخاب یک قالیشویی خوب باید به نکاتی قبل از تحویل دادن فرش و بعد از تحویل فرش از قالیشویی توجه کنید. در ادامه این مطلب نکات مهم در تحویل فرش از قالیشویی و تمام نکاتی که باید بدانید را توضیح داده ایم و امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

نکات مهم قبل از انتخاب قالیشویی

شما ممکن است از طریق تبلیغات یا دوست و آشنا با قالیشویی های مختلف آشنا شوید. برای شما سوال پیش می آید که قالیشویی که به شما معرفی شده معیارهای استاندارد را در ارائه خدمات خود به شما رعایت میکند یا خیر؟! چگونه باید به آن قالیشویی اعتماد کنید و فرش های ارزشمندتان را به آنها بسپارید؟
در ابتدا شما باید از مجاز بودن یک قالیشویی اطمینان پیدا کنید. برای اینکار میتوانید نام قالیشویی را در اتحادیه صنف قالیشویان جستجو کنید. به میزان سابقه، اعتبار و متخصص بودن نیرو های آن قالیشویی توجه کنید.
هرگز تنها فریب تبلیغات را نخورید! حتماً از نام قالیشویی،محل کارگاه و شماره تماس های قالیشویی اطلاعات لازم را کسب کنید و از معتبر بودن قالیشویی مطمئن شوید.

قالیشویی تک شور، عضو رسمی اتحادیه قالیشویی، با بیش از ده سال سابقه و اعتبار و داشتن نیروهای متخصص، به شما خدمات حرفه ای در زمینه شستشوی انواع فرش دستی، فرش ماشینی، شستشوی انواع مبلمان و ریشه زنی انواع فرش ارائه می دهد.

نکات قبل از تحویل فرش به قالیشویی

شما قبل از تحویل فرش به قالیشویی مد نظرتان، نیاز دارید نکات مهمی را بدانید و آنها را رعایت کنید. در ابتدا قبل از هر چیزی به شما پیشنهاد میدهیم قبل از تحویل فرش به قالیشویی، حتما فرش را جاروبرقی بزنید. گاهی افراد به بهانه این که قرار است فرش را به قالیشویی بفرستند، از چندین روز قبل فرش را جاروبرقی نمیزنند که اینکار بسیار اشتباه است. با جاروبرقی کشیدن فرش، تمامی غبار و آلودگی را از روی آن پاکسازی میکنید. اینکار باعث می شود هنگام نظافت فرش، آب و مواد شوینده، راحت تر به عمق فرش برود و در زمان تحویل فرش پرز ندهد.

قالیشویی آریاشهر تهران

روش شستشو فرش

اولین نکته مهم قبل از تحویل دادن فرش هایتان به قالیشویی، مطلع شدن از روش شستشوی فرش شماست. هر فرش روش شستشوی خاص خودش را دارد و روش شستن فرش ماشینی و دستباف باهم تفاوت دارد. روش شستشوی در پاک شدن لکه ها، تغییر رنگ فرش، تداخل رنگ های داخل فرش و… موثر است. شما باید مطمئن شوید شستشو به وسیله دستگاه انجام میشود و قالیشویی از روش های سنتی استفاده نمیکند.
در خصوص فرش های دستباف، به علت گران قیمت بودن و ارزشمند بودن این فرش ها، بعضی از قالیشویی ها بندی تحت عنوان “هر گونه خسارت احتمالی به عهده مشتری است” به قرار داد اضافه کردند.
شما هرگز نباید این بند را قبول کنید! قالیشویی های مجاز، اتحادیه نسبت به ارائه خدمات آنها تعهد دارد و شما در صورت وجود بند ذکر شده در قرارداد، باید با اتحادیه تماس بگیرید و با مشورت کارشناسان اتحادیه و گرفتن پاسخ قابل قبول از آنها اقدام به نوشتن قرارداد کنید.
شما میتوانید قبل از تحویل فرش، زمانی که کارشناس برای تحویل گرفتن فرش‌ مراجعه میکند، روش شستشوی را از او بپرسید.
همچنین همیشه سعی کنید قالیشویی انتخاب کنید که در قبال دریافت هزینه اضافی، فرش شما را بیمه کند و درصورت خسارت بیمه شما را پرداخت کند.

مطالعه ادامه مطلب!  قالیشویی عبدل آباد تهران | 02155417480

هزینه های شستشو در قالیشویی

نکته مهم بعدی هزینه های کامل شستشوی فرش شماست. قبل از تحویل فرش به قالیشویی،حتماً از هزینه های شستشوی فرش اطلاعات کافی را بدست آورید. هزینه های شستشو فرش، موکت و تابلوفرش در قالیشویی ها به صورت مترمربع محاسبه می شود و اتحادیه قالیشویان به طور معمول هر شش ماه یک قیمت رسمی و مصوبی را برای شستشوی فرش به قالیشویان مجاز اعلام می کند که همه قالیشویی ها باید آن را رعایت کنند، اما در این بین مواردی به صورت قیمت توافقی وجود دارد.
بیشتر افرادی که معمولاً از خدمات قالیشویی ها استفاده میکنند با این موضوع آشنا هستند، قیمت درج شده در آگهی با قیمت واقعی پرداخت و صورتحساب متفاوت است. به طور کلی یک هزینه مصوب همیشه از سوی اتحادیه برای شستشوی فرش ها تعیین شده، اما در مواردی مثل تابلو فرش یا فرش هایی با ارزش بسیار بالا ممکن است فرش شما به خدمات خاص و اضافه بر سازمان نیازمند باشد. بنابراین همه چیز به توافق طرفین بستگی دارد. ( قیمت شستشوی فرش 9 متری را حتما ببینید!)

قالیشویی شمال تهران

مشکلات و ایرادات فرش ها

شما قبل از اینکه فرش هایتان را به قالیشویی تحویل دهید، موظف هستید درباره وجود انواع آلودگی های موجود روی فرش مثل (چسبیدن آدامس به فرش و…)، آسیب ها، سوختگی ها و پارگی های روی فرش و تمام نکاتی که فکر میکنید لازم است در شستشوی فرش هایتان رعایت شود، به نیروهای قالیشویی اطلاع رسانی کنید.
قالیشویی باید به شما تعهد دهد که فرش شما را سالم و تمیز برگرداند و تضمین دهد هیچ گونه پارگی یا تداخل پیدا کردن و بهم ریختگی رنگ برای فرش شما اتفاق نیوفتد.

مطالعه ادامه مطلب!  شستشوی خوشخواب در منزل

اگر فرش شما از قبل مشکل دارد، حتماً از قبل به کارشناس تحویل فرش اطلاع دهید. قالیشویی در صورت وجود مشکل میتواند فرش شما را از قبل قبول نکند.

ارائه فاکتور هزینه قالیشویی

توجه کنید قالیشویی وظیفه دارد به شما رسید و فاکتور تحویل دهد. حتماً توجه کنید که رسید و فاکتور را دریافت کنید. رسید قالیشویی تنها سند نزد شماست، بنابراین باید تمام اطلاعات ذکر شده در آن را کاملاً بررسی کنید و با کارت یا مشخصات قالیشویی مطابقت دهید. هرگز رسید بدون امضا یا مهر واحد قالیشویی را که انتخاب کرده اید، قبول نکنید و در آخرین مرحله ترجیحا مشخصات مسئول تحویل گیرنده فرش و البته شماره خودرو دریافت فرش را در پشت برگه فاکتور بنویسید.

در هنگام تحویل فرش از قالیشویی حتما باید رسید و فاکتور خود را نگه دارید در صورتی که قالیشویی از دادن رسید به شما امتناع کرد، یک قالیشویی دیگر پیدا کنید!

جمع کردن مو از فرش و موکت
قبل از تحویل فرش به قالیشویی حتما آن را جارو بزنید!

نکات بعد از تحویل فرش از قالیشویی

زمانی که می خواهید فرش را از قالیشویی تحویل بگیرید باید به این موارد توجه کنید:

• در ابتدا تحویل فرش از قالیشویی شما باید فرش و فاکتور را با هم مطابقت دهید و اطمینان پیدا کنید که فرش هایتان جا به جا یا اشتباه به شما تحویل داده نشود.

• شما باید قبل از تحویل فرش از قالیشویی فرش هایتان را به صورت کامل بررسی کنید تا هیچ گونه پارگی یا آسیبی به صورت ناخواسته، توسط قالیشویی به آن وارد نشده باشد. فرش شما باید کاملاً سالم و بدون هیچ مشکلی در زیر و روی آن ، رنگ ها و ریش های فرش هایتان، به شما تحویل داده شود.

• در مرحله بعد از تحویل فرش از قالیشویی، شما باید مطمئن شوید فرش هایتان کاملاً تمیز، بدون وجود آلودگی و لکه به شما تحویل داده شود و تمام کثیفی های فرش هایتان باید برطرف‌ شده باشد.

• حتماً قبل از تحویل فرش از قالیشویی،مطمئن شوید فرش شما به خوبی خشک شده باشد. زیرا خیس ماندن و رطوبت داشتن فرش میتواند آسیب جدی به فرش های ارزشمند شما بزند.

در آخر قالیشویی موظف است فرش شما را بیمه کند و تمیز و صحیح و سالم به شما تحویل دهد.
در صورتی که به فکر شست و شوی فرش هایتان هستید و به دنبال قالیشویی مناسبی میگردید که تمام نکات گفته شده را رعایت کند، از خدمات بهترین قالیشویی تهران یعنی تک شور استفاده کنید. با اطمینان کامل میتوانید فرش هایتان را به قالیشویی معتبر و مورد اطمینان و همراه با نیرو های متخصص، تک شور بسپارید.

5 دیدگاه

  • حتما قبل از تحویل فرش اگر فرش زدگی داره بگید این یکی از نکات مهم در تحویل فرش از قالیشویی
    که بتونن براتون رفو کنن

    • سلام بله این موضوع مهمی هست که گفتین. اگر چه تو قالی شویی تک شور هم 1% ممکن هست پیش بیاد. ولی ما همیش نهایت تلاشمون رو برای ارائه خدمات با کیفیت تو شستن انواع فرش و قالی ارائه میدیم. ارادت

  • این خیلی مهمه که یک قالیشویی کاراش رو تضمین کنه و موقع تحویل فرش از قالیشویی حتما ضمانت نامه هم بده شما هم که انشاء اله همین طورید دیگه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *