خراب شدن فرش

خراب شدن فرش


5/5 - (1 امتیاز)

مهم ترین دلیل خراب شدن فرش چیست؟! فرش ها یکی از ارزشمندترین کالاهای هر خانه ای هستند که در زیبایی خانه نقش مهمی را ایفا می کنند. فرش کالای گرانبهایی است که معمولا برای آن هزینه زیادی صرف می شود. از این رو حفظ و نگهداری آن برای صاحبان هر خانه ایرانی اهمیت زیادی دارد. خراب شدن فرش باعث ضرر و زیان زیادی می شود و هزینه زیادی را بر دوش شما خواهد گذاشت.

با وجود اینکه فرش عموما کالای مقاومی است، اما ممکن است به دلایل مختلفی آسیب ببیند و شما را متحمل ضرر و زیان زیادی بکند. آگاهی از دلایل خراب شدن فرش باعث می شود بتوان به شکل بهتری از فرش ها محافظت کرد و جلوی آسیب های مختلف را گرفت. به همین دلیل در این مطلب قالیشویی تک شور به سراغ توضیح دلایل خراب شدن فرش می رویم تا با آگاهی بیشتری بتوانید از فرش هایتان حفاظت کنید.

خراب شدن فرش
خراب شدن فرش

دلایل خراب شدن فرش چیست؟

فرش ها به دلایل مختلف و متعددی خراب می شوند. عوامل مختلفی از آب و هوا و نور خورشید گرفته تا مواد شیمیایی مختلف هر کدام به نوعی می توانند به فرش شما آسیب برسانند و باعث خراب شدن فرش های شما بشوند. با اطلاع پیدا کردن از این مسائل و دانستن دلایل مختلف خراب شدن فرش می توانید گام های موثری در راستای جلوگیری از آسیب به فرش تان بردارید.

خراب شدن فرش با حشرات

برخی حشرات در میان بافت فرش های مختلف سکنی می گزینند و در این قسمت تخم گذاری می کنند. زمانی که کرمینه ها از این تخم ها خارج می شوند شروع به خوردن بافت فرش می کنند. به همین دلیل فرش به شدت آسیب می بیند.

حشرات دشمن درجه یک انواع فرش ها هستند و انواع مختلف‌شان از جمله بیدها و سوسک ها به فرش آسیب زیادی می رسانند. اگر متوجه شدید قسمت هایی _ولو بسیار کم و کوچک_ در فرش شما به نظر آسیب دیده یا خورده شده می آیند، احتمال بدهید حشرات در حال از بین بردن فرش شما هستند! بنابراین تلاش کنید با بررسی دقیق فرش، جلوی ادامه این آسیب را بگیرید. اگر در نقطه ای زندگی می کنید که حشرات مختلفی وجود دارد، بهتر است قبل از هر چیز اقدام به سم پاشی و از بین بردن حشرات موذی کنید.       

خراب شدن فرش با رنگ و مواد شیمیایی

مواد شیمیایی آسیب های عمیقی به فرش وارد می کنند تا جایی که تاثیر خرابی آنها می تواند از حشرات هم بدتر باشد! مواد شیمیایی مختلف با رنگ و بافت فرش های ماشینی یا دستباف واکنش نشان می دهند و به فرش آسیب می رسانند. از جمله‌ی این مواد می توان به مواد شوینده غیراستاندارد که درجه اسیدی یا بازی آن ها بالاست، اشاره کرد. شست و شو به روش های سنتی و خانگی و با مواد شوینده نامناسب، به فرش شما صدمه بسیاری وارد می کند.

مطالعه ادامه مطلب!  بهترین مبل شویی غرب تهران 

به همین دلیل همواره توصیه می شود برای شست و شوی حرفه ای و جلوگیری از خراب شدن فرش از خدمات قالیشویی معتبر و استانداردی استفاده کنید که از بهترین مواد شوینده برای شست و شوی فرش استفاده می کنند.

اگر در شمال شهر تهران زندگی می کنید می توانید از خدمات تک شور در قالیشویی شمال تهران استفاده کنید. در هر منطقه دیگر تهران (اعم از غرب تهران، شرق تهران، شمال تهران، جنوب تهران و مرکز تهران نیز می توانید از خدمات شستشوی انواع فرش واعلاشویی و .. استفاده کنید. کافی است با شعبه نزدیک به خود تماس بگیرید.

رطوبت

از جمله دلایل خراب شدن فرش می توان به رطوبت و آب اشاره کرد. اگر فرش مدت زمان زیادی در معرض رطوبت قرار بگیرد، الیاف، ریشه ها، بافت و … به مرور زمان دچار پوسیدگی می شود. به همین دلیل واجب است دقت کنید فرش هایتان را در محیط مرطوب قرار نداده و همچنین از ریختن آب و دیکر مواد مرطوب بر روی آن خودداری کنید. اگر به هر دلیلی فرش شما در معرض رطوبت قرار گرفت، باید تلاش کنید در کوتاه ترین زمان ممکن آن را خشک کنید تا بر اثر مداومت رطوبت آسیب نبیند.

توجه به این نکته هم الزامی است که فرش بعد از شست و شو باید به طورکامل خشک شود در غیر این صورت دچار پوسیدگی می شود. به طور معمول پوسیدگی فرش به سختی ترمیم می شود بنابراین بهترین راهکار جلوگیری از ورود و نفوذ رطوبت به فرش است.

خراب شدن فرش
خراب شدن فرش : رفو فرش با تک شور

لکه ها

فرش ها وسایلی هستند که در تمام ساعات شبانه روز در معرض رفت و آمد قرار دارند. روزانه هزاران هزاربار بر روی فرش های خانه مان قدم می زنیم و می نشینیم، به تماشای تلویزیون مشغول می شویم، خوردنی های مختلف را هنگام نشستن بر روی آن می خوریم، از نوشیدنی های مختلف استفاده می کنیم، ممکن حتی دستمان را ببریم و قطرات خون بر روی فرش بریزد. تمامی این موارد می توانند باعث ایجاد لکه های مختلف بر روی فرش شوند.

این لکه های اگر به سرعت تمیز نشوند و ماندگاری بالایی پیدا کنند، به مرور زمان باعث خراب شدن فرش شما می شوند.به همین دلیل مهم است از ایجاد لکه بر روی فرش هایتان تا جای ممکن جلوگیری کنید. در صورت بروز هرگونه آلودگی و لک شدن فرش نیز بهتر است هرچه سریع تر برای پاک کردن آن اقدام کنید. خدمات تخصصی قالیشویی تک شور به عنوان بهترین قالیشویی تهران به شما کمک می کند تمامی لکه ها را در کوتاه ترین زمان ممکن از فرش خود پاک کنید.

✅اگر شما در غرب شهر تهران زندگی می کنید از خدمات قالی شویی تک شور در شعبه قالیشویی غرب تهران استفاده کنید. خدمات ما شامل انواع لکه روبی، شستشوی فرش، موکت و .. است.

مطالعه ادامه مطلب!  تفاوت فرش 700 شانه و 1200 شانه

خراب شدن فرش با حرارت

حرارت یکی دیگر از مهم ترین دلایل خراب شدن فرش است. سیستم های گرمایشی مختلف از جمله بخاری های گازی گرمای زیادی در محیط ایجاد می کنند که این گرما می تواند به فرش صدمه بزند و باعث خراب شدن فرش بشود. همان طور که رطوبت باعث صدمه به فرش می شود و فرش باید کاملا خشک باشد، گرمای زیاد نیز منجر به آسیب فرش می شود.

به همین دلیل بهتر است فاصله مناسبی بین سیستم های گرمایشی با فرش ها اعمال شود. حرارت وسایلی مانند بخاری و همچنین دیگر اجسام گرمادهنده مانند کتری، اتو یا قابلمه به شدت به فرش صدمه می زند. بروز چنین صدماتی به راحتی قابل ترمیم نیست بنابراین پیشگیری، بهترین راهکار برای جلوگیری از صدمات است.

خراب شدن فرش با نور خورشید

نور خورشید می تواند صدمه بسیار زیادی به فرش بزند. اگر فرش ها مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار بگیرند پس از مدتی دچار تغییر رنگ می شوند. برای رفع این مشکل می توان از شیشه هایی برای پنجره‌ی منازل استفاده کرد که پنل های مقاوم در برابر اشعه فرابنفش داشته باشند. استفاده از روانداز نیز می تواند تا حد زیادی در حفظ فرش ها موثر باشد.

خراب شدن فرش
خراب شدن فرش

فشارهای مختلف بر روی فرش

وارد شدن فشار به هر شی ای می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیری شود. در مورد فرش نیز فشارهای مختلفی از جمله حمل و نقل غیر اصولی، قرار دادن اجسام سنگین بر روی فرش، برخورد فرش با اجسام تیز، ضربه زدن به فرش، پهن کردن فرش بر روی سطوح ناهموار و … هر یک به نوعی باعث آسیب به آن می شوند.

با توجه به این توضیحات باید نهایت دقت و مراقبت از فرش ها را اعمال کرد چرا که در صورت صدمه دیدن، فرش ها دچار آسیب های عمیقی خواهند شد که احیا و ترمیم آن ها همواره راحت نیست.

در صورت خراب شدن فرش چه کار می توان کرد؟

با وجود اینکه دلایل خراب شدن فرش متعدد هستند و مراقبت تمام و کمال از فرش همیشه راحت نیست، در صورت بروز هر یک از این آسیب ها، می توان از متخصصان این حوزه بهره مند شد و برای رفع صدمات مختلف اقدام کرد. در قالیشویی تک شور کلیه خدمات ترمیم و تعمیر قسمت های سوخته، پوسیده، بید زده، پاره شده و … فرش توسط کارشناسان متخصص این حوزه انجام می شود. در هر نقطه ای از تهران ساکن هستید، تنها به اندازه یک تماس با خدمات تخصصی قالیشویی تک شور فاصله دارید.

شماره تلفن تماس شعبه شرق تهران:

02166534594

شماره تلفن تماس شعبه غرب تهران:

02144151366

شماره تلفن تماس شعبه شمال تهران:

02122176291

شماره تلفن تماس شعبه جنوب تهران:

02155417480

شماره تلفن تماس شعبه مرکز تهران:

02144151366

3 دیدگاه

  • یکیش رو یادتون رفت بزنید یکی از دلایل خراب شدن فرش چسب حرارتی
    یعنی پدری از فرش درمیاره ها حتما بچه ها موقع کار یه چیزی زیرتون پهن کنید.

    • سپاس از اینکه مطلب دلایل خراب شدن فرش رو با دقت خوندید واقعا اون که دردسره باید حتما قالیشویی این کار رو بکنه چون تخصصی

  • به نظر من که یکی از دلایل خراب شدن فرش میتونه بیش از حد جارو برقی کشیدن باشه قابل توجه خانم های وسواسی!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *